Miiiina kaos dagar

Just nu sitter jag uppe i Åre och har rast innan jag ska fortsätta att jobba. Tänkte bara lite smått skriva av mig om min början på denna vecka. 
 
I måndags så skulle jag lämna Madeira med ett flyg som skulle gå 16:30 så dom hämtade upp oss på hotellet 14:30, dom var sen. Det berodde på några små fel på bussen så dom fick byta buss. Väl på flygplatsen så checkade vi in våra väskor och får beskedet om att vårat plan inte har landat pga blås vädret som var. Efter en lång stund väntan och lyssnande på en massa olika personer som gått förbi, så framkommer det att de stängde flygplatsen redan kvällen innan och även att den varit avstängd redan sen i lördags, även hela helgen. Men lik förbaskat skulle dom ha oss på flygplatsen. Vi spenderade hela dagen på flygplatsen med ingen information mer än att dom vet inte hur det skulle bli men de sökte ett ställe där alla kan sova på. 
Efter att jagat vår reseledare några gånger så får man lite information om att de hittat ett hotell MEN de kan inte släppa iväg oss förrän vi fått tillbaka våra väskor. Flygplatsen ville inte ansvara över dom vilket är väldigt skönt, så man fick tillbaka den. Det var även därför vi fick vänta, för att vi inte hade väskorna. Absolut ingenting fungerade och det framkom även att de aldrig hade varit med om något liknande på Madeiras flygplats innan. Det var helt ärligt kaos. :) Dessutom byggarbete så man hörde inte utropen med infon.
I 7h fick vi sitta och vänta på platsen för att sedan hamna på en buss till hotellet de fixat fram, men de hade fått fel information och fel hotellnamn så vi fick åka runt i cirklar tills vi kom fram till där vi skulle sova som hette FourViews. Tog och ringde en hel del samtal då jag skulle jobbat i tisdags vilket jag absolut inte skulle hinna med. Vår nya tid att flyga var 13:10 från Madeira vilket är 14:10 svensktid. Mitt pass började 14:14 svensktid så ja lycka till ;) 
 
Lämnade hotellet runt 10:40 för att ännu en gång försöka komma till Sverige. Vårt plan fick landa i Grancanaria då det var fullt på Teneriffa, jag kan skriva i evigheter om alla problem och allt som hände så jag känner att jag skippar lite för allas skull även min egna först och främst.
 
Nu på tisdagen var det dubbelt så mycket kaos än det var i måndags. Ännu mer folk, ännu mer byggarbeten, folk kröpp på golven för att ta sig fram till biljettkollningen innan säkerhetskontrollerna.
En annan som hade boarding stod ju där ute och tog sig inte igenom för dom som promt skulle fram för att sedan bli nekade då de inte hade någon anledning att vara där uppe då de hade långt kvar tills de skulle åka. Folk är som sagt dum i huvudet. Vi tog oss igenom hur som (jätteskööönt) och forsatte till gaten och direkt på planet. Då vi väl kommit fram saknades 4 till men de tog inte lång tid innan dom också kom och skönt var de för planen väntade tills alla passagerare har kommit på. Därifrån gick det relativt fort vi lyfte bara 1h sent, men flygresan var på 5h och 10 min.
För att sedan vänta på underbara Arlanda i cirka 3h för att ta ett tåg upp till Sundsvall, de var ljust fullt med barn. Tog dock inte lång stund innan barnen somnade och de släkte ner belysningen någorlunda. Det var omöjligt att sova kallt och obekvämt.
 
Vi kom fram till Sundsvall 02:44 där farfar stod och väntade med min fina volvo. Sedan var det bara hemåt och ett snabbt stopp i Stöde för att lämna av farmor och farfar. Dock kunde jag inte hålla mig borta från min bäbis så jag hämtade Lexie lite snabbt innan jag och Ida begav oss hem till mig för att sova. Hon skulle med tåget 06:18 till Östersund för att sedan kliva på tåget 10:34 i Östersund och åka till Åre. Vilket var det tåget jag just nu sitter på. Har sovit cirka 4h inatt om man avrundar alla små skvättar. Känner mig som en levande zombie idag och det är aldrig roligt att känna så. Det är tur att det är en kort dag som lär gå åt rätt håll senare idag.
 
Jag tänker inte ens läsa igenom detta inlägg just nu för det räcker inte min rast till. Jag orkar det inte heller då det blev så pass mycket, ber även om ursäkt för förvirringar och hoppade meningar som inte sitter ihop om det blivit några sådana men jag som sagt orkar inte bry mig om det överhuvudettaget just nu. Ha det. :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback